З моменту встановлення меж адміністративно-територіальних одиниць (далі межі АТО), а це переважно 1990-2000 роки у процесі реалізації генеральних планів відбулись значні зміни в межах, які станом на сьогодні не відповідають дійсності. Таке становище має негативний вплив на розвиток підвідомчих територій, управління земельними ресурсами, формування справедливої системи оподаткування та наповнення місцевого бюджету за рахунок плати за землю.

Встановлення і зміна меж адміністративно-територіальних утворень проводиться з метою гарантування територіальних умов здійснення місцевого самоврядування відповідно до адміністративно-територіального устрою, забезпечення ефективного використання потенціалу територій.

Межі населеного пункту вважаються встановленими, а органи місцевого самоврядування набувають права розпоряджатися земельними ділянками, які відповідно до розроблених проектів щодо встановлення меж відповідної сільської, селищної чи міської ради включаються до їхніх територій, після встановлення (винесення) меж території населеного пункту в натурі (на місцевості), закріплення меж території межовими знаками та внесення відомостей про землі до Державного земельного кадастру.

Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області неодноразово повідомляло органи місцевого самоврядування, роз’яснюючи важливість та необхідність виконання цієї роботи.

На території Закарпатської області існуючі межі АТО встановлені переважно всі, однак до Державного земельного кадастру внесені лише частково. Станом на сьогодні кількість внесених меж АТО  на території Закарпатської області із існуючих 607 складає – 249. Найбільше встановлено меж населених пунктів у Мукачівському – 45, в Ужгородському – 29, та Хустському – 22 районах.

До кінця 2020 року заплановано внести до ДЗК відомості про межі населених пунктів до 60 % від загальної кількості. До робіт зі встановлення меж залучені державні підприємства, які належать до сфери управління Держгеокадастру та інші сертифіковані суб`єкти господарювання. Отже, роботи зі встановлення меж на території Закарпатської області тривають.

Довідково: Відповідно до Земельного кодексу України (глава 29, ст. 173) межі району, села, селища, міста, району в місті встановлюють і змінюють за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Ці проекти розробляють із урахуванням генеральних планів населених пунктів. Земля державної власності, що включена в межі населеного пункту (крім тієї, яка не може передаватися в комунальну власність), переходить у власність територіальної громади.

Як ідеться в ст. 46 Закону України «Про землеустрій», проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних утворень «розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їхнього територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій зі збереженням їхніх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації».