16 листопада Держгеокадастр та Державне агентство з питань електронного урядування презентували черговий електронний сервіс у сфері земельних відносин – онлайн замовлення та автоматичний розподіл проектів землеустрою на експертів.

Відтепер подати документи на погодження проекту землеустрою можна в онлайн-режимі через e.land.gov.ua протягом кількох хвилин. Сьогодні погодження відбувається у два візити до державних органів, а запровадження цього сервісу дає можливість виключи перший візит та залишиться лише необхідність отримати документи після погодження.

Втім, головне, що за рахунок автоматизації та «сліпого» розподілу документів на виконавця значно пришвидшується прозорість та ефективність процесу розгляду документів від заявника та ухвалення відповідного рішення. Такі нововведення заощадять час та унеможливлять будь-які корупційні ризики.

«Запровадження принципу екстериторіальності погодження проектів землеустрою – це черговий потужний крок Держгеокадастру у запобіганні проявам корупції, адже закриває можливості отримання неправомірної вигоди посадовцями при погодженні землевпорядної документації. З допомогою нового електронного сервісу ми повністю виключаємо особистий контакт між розробником проекту землеустрою та посадовою особою органу земельних ресурсів, яка здійснює його погодження, таким чином нівелюємо можливі важелі впливу як з одного, так і з іншого боків», – зазначив в. о. Голови Держгеокадастру Олег Цвях.

Погодження проекту землеустрою є однією з найбільш важливих та одночасно складних адміністративних послуг. Щорічно українці погоджують понад 500 тис. таких проектів. Завдяки запровадженню електронної послуги, стартує принципово новий рівень якості обслуговування фізичних та юридичних осіб.

«Надання доступних, прозорих та не корупційних адміністративних послуг, що досягається шляхом переведення їх в електронну форму, – це те, що найбільше очікують громадяни та бізнес, – відзначив Олександр Риженко, голова Державного агентства з питань електронного урядування України. – І сьогодні ми зробили ще один важливий крок на шляху до запровадження е-урядування в України».

Ініціатива реалізується за підтримки проекту «Реформа управління на сході України», що виконується компанією Deutsche Gesellschaftfьr Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за дорученням уряду Німеччини.

«Інновації в державному секторі з використанням інформаційних технологій та запровадженням електронних сервісів – вірний шлях до побудови демократичного та справедливого суспільства. Завдяки новим, зрозумілим процедурам прийняття рішень держава демонструє відкритість та бажання надавати послуги, орієнтовані на потреби громадян. Компанія GIZ і надалі підтримуватиме подібні ініціативи наших партнерів в Україні», – говорить Олексій Кубарь, радник проекту «Реформа управління на сході України», що виконується GIZ.

Таким чином, на сьогодні громадянам та бізнесу доступно вже п’ять електронних послуг у земельній сфері. Нагадаємо, що раніше було запроваджено надання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку, доступ до інформації про право власності та речові права на земельну ділянку онлайн та реєстрацію земельної ділянки.